Leta i den här bloggen

tisdag 27 september 2016

Mandeltest

Ni vet lakritsmandlarna, receptet jag gett er tidigare, det sprider sig som en löpeld! Nu vet jag ju inte riktigt vad en löpeld är, men den sprider sig som lakritsmandelreceptet tror jag... Ett par gånger har jag fått förfrågan om man ska ha skalade eller oskalade mandlar, och jag har sagt oskalade. Men så hade mågon använt oskalade och de blev goda, så då måste jag ju testa! Jag tog hälften skalade och hälften oskalade och gjorde sen som vanligt. Snart har jag ätit upp allt och vet fortfarande inte riktigt vilka som är godare... Den stora skillnaden är i storleken faktiskt, de skalade är ju så små! Dessutom känns de inte alls lika krispiga och torra som de oskalade, men goda är de allihopa! Så vad lära vi oss av detta? Jo, att det inte spelar någon roll vilka mandlar man använder! Skönt, nu slipper vi fundera på det! 😊

Inga kommentarer: