Leta i den här bloggen

torsdag 19 december 2013

Puh!

Det blev tvärstopp i julförberedelserna för två veckor sedan. En vanlig onsdagkväll fick min pappa hjärtstopp hemma! Min fantastiska mamma påbörjade hjärt-lung-räddning (återupplivning) och ambulans var snabbt på plats och fortsatte. De fick igång hjärtat igen och förde till intensiven i Vasa. Dit åkte också jag, min syster och vår mamma, och där stannade vi tills pappas läge var bra igen! Och vet ni vad, imorgon kommer han hem igen!!! Hurraaaa!!!! :D

Men hör ni, när man bor på patienthotell en vecka och får frukosten serverad, och dessutom ser patientmaten några dagar  hinner man tänka mycket. Kort och gott kan jag konstatera - VILKEN SKITMAT DET SERVERAS!!!! Det var fettfri yoghurt eller fil med söta smaksättningar i. Det var massor av bröd som man själv fick bre margarin på. Det var äckligt! Så åt jag av det här då? Hehe. Gissa. Vi hade ju kylskåp i vår hotellägenhet så där hade vi ost, smör och grädde. Och att jag gick ner två kilo på den vecka berodde nog på all oro som gjorde att man inte blev hungrig.

Men, skitmat eller inte, imorgon kommer min pappa hem!!! Vilken underbar julklapp!  ♥

1 kommentar:

Maja sa...

Bästa julklappen det att din pappa får komma hem! Skönt att det gick bra för honom! Visst är sjukhusmaten skit!! Vem kan bli frisk på det där lätt/fettfria mojset! :(
Du får äta opp dig över julen! :) God jul ö Maja