Leta i den här bloggen

lördag 16 november 2013

Den sena lunchen

Jag åt inte mer än amdra morgnar, bara lite senare. Vi åkte på shopping och kom hem 14-tiden. Då var det ju dags för kaffe och choklad så lunchen fick vänta. Men sen, 15:30 ungefär, då blev jag hungrig! Då blandade jag ihop fakirbiffar. Och vilken tur att jag kollade vad jag hade i plåtburkarna i köket då när vi flyttade, för nu visste jag att det fanns torkade kantareller i två av dem! Hurraaa! Och vilken tur att jag hade kantarellfond hemma! Och mascarpone! Tre nävar torkade kantareller, ca.2 msk fond, kanske 1/2 liter grädde, vitpeppar, en halv burk mascarpone fick puttra och blev jättegott. En rejäl klick smör i sen när stekpannan stod på bordet och väntade på sällskap, och igen hade jag fixat den godaste såsen ever! Kokt blomkål till också och saken var biff! Det var fakirbiffarna också!

Och vi åt den sena lunchen kl.17:45. :)

Inga kommentarer: