Leta i den här bloggen

fredag 16 augusti 2013

Paltkoma.

Nästan hela sommaren har jag ätit sallad som lunch. Det har varierat lite, men väldigt lite,  ibland rökt lax, ibland rökt sik, räkor och ägg, tonfisk och ägg och sånt. Jag har faktiskt ätit massor av fisk och räkor i sommar och än har jag inte tröttnat! Idag åt jag ute och då blev det inte riktigt som vanligt. Jag visste att det serverades schnitzel och bearnaisesås så jag var beredd. Jag hade dock inte tänkt så långt som till paneringen... Naturligtvis var schnitzeln panerad. Nåja, en panering ingen gång, tror jag det heter, så jag tog ändå. Bearnaisesåsen visste jag att brukat vara jättegod, och den lär vara tillverkad på lunchstället, och jag blev inte besviken nu heller. Mätt och belåten återgick jag till jobbet.  Men så, kabom, landade den - paltkoman! Shit så trött jag blev! Prick en timme efter avslutad måltid hade jag kunnat lägga mej och sova. Jag som inte blivit trött efter maten på fem år! Nå, eftersom jag hade blodsockermätare att tillgå var det bara att göra en kontroll. 6, 3 mätte mitt blodsocker! Jag undrar verkligen vad jag annars har för värde efter maten då jag är så här trött vid 6, 3! Det blir att testa igen en annan gång!
Bilden visar min räk-ägg-sallad häromdagen!

2 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Vilken trevlig blogg du har här! Kul att läsa om Byman-dockorna också. Kramiz!

Fisken Svea sa...

Åh, tack! Alltid roligt att få positiv respons! =)