Leta i den här bloggen

söndag 19 januari 2020

Fathead pizza Bianco

Äntligen kom jag till next level med pizza!!! En son har skrutit över vit pizza och nu kom jag till skott att också testa, och det är jag glad över. Vi snackar nu hallelujamoment!! Jag som kört med pizzareceptet "100g riven ost, 1 ägg, 1msk fiberhusk, 1msk kokosmjöl" i flera år nu slog på stort och bakade fathead pizza igår, så nu kör jag med det i några år! Receptet hittade jag på LCHF-arkivet. När pizzabottnarna var gräddade smetade jag ut créme fraiche på dem först, sen riven ost och sist både parmaskinka och pepperoni. På matbordet fanns tabasco, ruccolasallad, oregano och pressad vitlök i matolja (att klicka/smeta på pizzan. Rekommenderas!) som tillbehör, men för en gångs skull behövdes ingen Tabasco på min pizza, den var utsökt utan! Av en händelse råkade det torra, vita vinet vara italienskt, vilket antagligen passar till pizzamåltiden. ;)
Nästa gång det blir pizzakväll hos oss har jag receptet här:



1 kommentar:

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.