Leta i den här bloggen

torsdag 19 januari 2017

Chokladpannacotta

När man inte kommer ihåg att man har handlat grädde redan så man köper en halv liter till då det är -30% på priset då datum börjar närma sig och ett barnbarn råkar fylla fyra år just den dagen han och hans lillasyster ska komma till mommo en stund på eftermiddagen, då kan man koka en pannacotta! Och eftersom barnbarnen tycker bäst om att få "chklaa" då det är lite festligare tillfällen så blir det ju chokladpannacotta. Förstås. Jag minns inte om jag någonsin kokat chokladpannacotta förr så jag googlade. Eftersom jag brukar tycka om alla recept som Åse på "56 kilo" brukar ha så förstod jag att jag skulle gilla hennes chokladpannacotta också. Klart jag gjorde! Det gjorde alla andra också som fick den äran att smaka på den!
Mumsfilibabba!
Förresten, jag har en IKEAs julbricka som är så fantastiskt bra, för den passar precis i skårorna i vårt kylskåp!!! Hurraaa!!!

Inga kommentarer: