Leta i den här bloggen

lördag 25 augusti 2012

Matsäcken

Det är inte knäckebröd och Kalles kaviar jag packar med till Grekland, men det är valnötsbröd, Västerbottensbollar, smör och grädde. Bröd för att det är praktiskt att ha med som matsäck på dagsutfärder, och förstås att äta som frukost. Den väldigt praktiska smörgåslådan får också följa med, liksom kylväska och kylpatroner. Eftersom vi ska åka tåg också, från bittiga morgonen till lunchtid, blir det att ha med lunch att äta på tåget. Det finns visserligen restaurangvagn men jag är tillräcklig realist för att inte förvänta mej LCHF-mat där... Men deras kaffe brukar vara gott, och de har take-away-muggar, så det blir att picknicka på egen plats.

Matsäck ifjol
Jag bakade en sats till av Västerbottensbollarna. Den här gången blev de visserligen lite tjockare och flöt inte ut så mycket, men jag är väl nog tvungen att beställa Bakerix för att lyckas riktigt bra... (Bilden är av den första satsen.)

Med i år

3 kommentarer:

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Trevlig resa!

Anonym sa...

Hej!
Jag gjorde dina Västerbottensbröd i helgen med bakerix. Uteslöt oliven iofs. Såå smöriga och goda med bregott på. Gjorde 9 st på en sats så de blev lite större. Underbart goda.
Hälsn Kattis

Fisken Svea sa...

Erica: Tack, det blev ju en trevlig resa! =)

Kattis: Jag måste verkligen testa med Bakerix jag också, men visst är de underbara! =)