Leta i den här bloggen

onsdag 29 augusti 2012

Andra Sjön

Vår lilla stad ligger på den österbottniska västkusten vilket betyder att vi har en lång kustremsa. Just här i centrum är det Andra Sjön som är den allmänna badstranden, båtplatsen och helt enkelt en viktig knutpunkt för oss här. Där finns ett café där det ordnas olika evenemang under sommaren, både privata (som födelsedagar, klassträffar och bröllop) och för allmänheten. I sommar har jag deltagit i två av evenemangen - grisfest och sydamerikansk kväll. Den helstekta grisen var intressant att se på och god att äta. Det fanns bara potatissallad att äta till så jag fick nöja mej med grisköttet.

Grisen

Tullmagasinet

Bandet som underhöll
När det var dags för den sydamerikanska kvällen hade jag missat att det skulle serveras mat så vi åt kvällsmaten hemma innan vi begav oss till sjön. Fast å andra sidan tror jag att det var mest rissallad och lite kyckling så det gjorde kanske inte så mycket.

Sydamerikansk rumbakväll
Man hade verkligen gjort allt för att få den rätta feelingen, men ändå tyckte jag att musiken mest liknade hissmusik... Man kan inte tycka om all musik.

Kyckling med sydamerikanskt stuk

2 kommentarer:

Sonja Kidron sa...

Huj, grisen ser lite läskigt ut!! Men jag kan tänka mig att det smakade fantastiskt? :)

Fisken Svea sa...

Det smakade jättegott! Fast visst ser den lite läskig ut. =)