Leta i den här bloggen

söndag 18 september 2011

Lördagslunch


Ibland blir det lite extra med maten på helgerna, så också denna helg. Jag började lördagen med att fixa till lite baconlindad kycklingfilé med Auraost, smörstekte zucchiniskivor och en sås av bacon, grädde, Aura- och Musta Pekka-ost. Heeeeelt okej, faktiskt. ;) Zucchiniskivorna var tiopoängare! Bara lite salt på efter att de fått steka ordentligt i smöret. Såsen fixade jag genom att först fräsa finhackad bacon i smör, så hällde jag på grädde och satte i en rejäl bit av Auraosten och ungefär halva Musta Pekkan (Valios Viola-färskost med svartpeppar). Så fick såsen puttra på svag värme ca.10-15 minuter. Eftersom jag har en son som anser att Auraost inte är ätbart hade jag använt Mustapekkaosten på hans kyckling. Det var helt godkänt och gott det också.

Och ifall någon undrar vad middagen bestod av kan jag berätta att vi var bjudna på grekisk måltid hos vänner. Fast det kanske inte är någon som undrar...;)

Inga kommentarer: