Leta i den här bloggen

torsdag 31 oktober 2019

Mera chaffles!

Jag vet, jag har hakat upp mej... Jag vet, jag är en periodare... Nu är det då chaffles som gäller. Och när nu blogger-appen dessutom äntligen är uppdaterad och det går att ta foton ur telefonen så blir det så här! Igår glömde jag faktiskt att berätta en otroligt god variation på chaffles - varm smörgås!!! Jag testade med köttfärssås på chaffler, ost på, och i ugnen, precis som vanliga varma smörgåsar, och det blev himmelskt!!!
Idag har jag ingen köttfärssås, men jag har köttfärssoppa!!! Det är soppfavoriten "höstig köttfärssoppa" som lämnat över så nu ska vi se. Jag breddee lite smör först på chafflesarna (vad 17 heter de egentligen i plural??), bredde på ketchup (hemlagad sådan, recept från LCHF-arkivet!!), duttade på soppan och satte en hög med fryst, riven ost ovanpå och så skjuts in i ugnen! Och visst ser det gott ut!! Och vet ni, det var det också!!

Inga kommentarer: