Leta i den här bloggen

onsdag 30 oktober 2019

Chaffles


Jag köpte mej ett belgiskt våffeljärn! Och alltihop skyller jag på LCHF-arkivet som s.g.s. dagligen frestade med chaffles! Jag förstod ju att jag skulle tycka om det, och det gjorde jag!!!


Själva chafflesreceptet är så enkelt att t.o.m. jag har lärt mej det! Man vispar upp 2 ägg och blandar i 2½ dl riven ost, smörjer våffeljärnet med smör och gräddar gyllenbruna våfflor! Lätt som en plätt, eller lättare!


Första chaffleslunchen bestod av enkel fyllning av ost och skinka.


Vi fivk en ny fiskaffär hit till stan - Trygga Räkan. Jag köpte laxröra och rökta räkor av dem och njöt!


En fredagsmiddag  blev det räksmörgås, och utan att ljuga var det de godaste räksmörgåsarna jag har ätit!!!


Jag hade rökt en lax. Jag tog med lax och chaffles till jobbet och fixade ihop en laxröra åt mej! Jag tänkte "smörgåstårta" och blandade i såna ingredienser som det brukar vara i fiskvarianten.

Idag tänkte jag igen "smörgåstårta", hackade skinkskivor, blandade i leverkorv, gurksallad, philadelphiaost, majonnäs och lite créme fraiche och njöt än en gång! 
Om ni inte har ett belgiskt våffeljärn så kan ni ju skriva till jultomten! ;)

Ett annat tips: Följ för allt i världen LCHF-arkivet på Facebook eller Instagram, eller varför inte på båda! Inspirationen anfaller varje dag då!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hej! Blir ju sugen....men jag har "bara" ett vanligt våffeljärn. Går det månne lika bra att grädda i ett sådant?

Fisken Svea sa...

Hej! Jodå, det går nog lika bra det, krusorna blir bara grundare men smaken blir nog densamma!

Unknown sa...

If you're looking to lose fat then you have to try this brand new personalized keto diet.

To create this service, certified nutritionists, fitness couches, and top chefs joined together to develop keto meal plans that are efficient, convenient, cost-efficient, and satisfying.

Since their launch in 2019, hundreds of individuals have already completely transformed their body and well-being with the benefits a smart keto diet can offer.

Speaking of benefits: clicking this link, you'll discover eight scientifically-confirmed ones offered by the keto diet.