Leta i den här bloggen

lördag 21 april 2012

Oscarschnitzel on the road

Vi begav oss iväg till Stormässa i Botniahallen och stannade till på vägen för att äta. Jag beställde Oscarschnitzel utan panering, det var inget problem med det. När jag inte ville ha potatis frågade den trevliga unga damen om jag ville ha stekta grönsaker istället, och det ville jag förstås! Naturligtvis var det en hel drös med kokta babymorötter också, men det mesta av de stekta grönsakerna gömmer sig under köttet och såsen. Det var perfekt stekta zucchinibitar och paprika. Behöver jag säga att det var jättegott? (det betyder inte att jag inte skulle laga min egen bearnaisesås imorgon...)


2 kommentarer:

Maja sa...

Jag åt också en oscarznitsel i dag men här vid baren. Tyvärr glömde jag säga utan panering.... så jag hade en stor hög med bortskrapad panering sen på tallriken.:) Tror jag minns säga till om det nästa gång!

Fisken Svea sa...

Ibland äter jag nog paneringen, om den nu inte är väldigt lätt att skrapa bort den. Nästa gång kommer du säkert ihåg. =)