Leta i den här bloggen

lördag 2 april 2011

Böcker och rester



Det blev en läsdag idag! Efter Ferrys bok tog jag itu med Anna Halléns bok och sträckläste den! Jag t.o.m. läste igenom alla recepten och blev alldeles ivrig att börja testa! Hon förklarar LCHF så sakligt och lättfattligt att alla säkert förstår. Borde förstå åtminstone.

Efter att ha suttit och läst så mycket om mat blev jag förstås hungrig, men det kunde kanske också bero på att det hann bli sju timmar sedan lunchen, men den bestod av revbensspjäll och coleslaw så den var ju faktiskt mättande. Nu nöjde jag mej med att värma av gårdagens tacougnsomelett och äta med coleslaw. Smaskigt och mättande.


Förresten så ändrade jag lite i tacougnsomeletten igen, men inte mer än att det blev lite mera grynost/keso som jag vispade ihop med äggen (lika som i baconpannkakan), skippade parmesanen, eftersom den var slut, och hade massor av riven ost på istället. Det syns kanske... ;)

Ha en skön lördagkväll allihopa!


Inga kommentarer: