Leta i den här bloggen

måndag 22 mars 2010

LCHF-kokböcker!


Idag har jag ätit något gott! Jag hittade "Kryddig kycklingfilé med jordnötssmör och kokos" i Airams LCHF-kokbok som jag fick i födelsedagspresent. Den boken är underbar! Ifall man tänker köpa en enda kokbok är det nog den här man måste ha! Jag har redan helgens mat planerad utgående från Boken. :)

MEN, så här helt apropå, så har Adlibris.com idag skickat ut mejl att de samlat ihop LCHF-kokböcker på ett ställe! Praktiskt!

Förresten, du vet väl att man kan tillverka sitt eget jordnötssmör?

3 kommentarer:

Orange sa...

Dessutom har adlibris portofritt!

Jag ska ta nya tag med kosten igen, börjar vara trött på mina magproblem. Skulle vara lättare om man bara kokar åt sig själv, men på nåt sätt ska det väl gå.

Rolig ordverifiering förresten: upbacke :)

Fisken Svea sa...

Jamen så passligt verifieringsord, jag brukar nämligen säga att det är i uppförsbackarna man blir starkare, och upbacke betyder säkert nåt sånt! :P

Det går nog att kombinera LCHF med "vanlig" matlagning, eller GI som jag kokar åt resten av familjen. Det är bara fråga om att lära sig tänka på sånt sätt att det inte blir för invecklat. Det går nog, det är bara lite upbacke först! ;)

Orange sa...

Nåjå, idag hade de redan ätit potatis och kassler då jag kom hem. Jag tog helt enkelt en näve wokgrönsaker ur frysen istället för potatisen. Kanske inte helrätt, men bättre. Jag skulle nog ha svårare att utesluta "underjordengrönsakerna" än ris, pasta och potatis. Ska försöka så bra jag kan några dagar och se om det blir bättre i magen. En oväntad kollega sa idag att hela familjen börjat med LCHF. Stöd från alla möjliga håll :)