Leta i den här bloggen

torsdag 11 mars 2010

Inte så hemlig mer...


Ikväll har jag varit på föreläsning här i min stad. Vi hade den stora äran att ha besök av Mats-Eric Nilsson, också känd som "Hemlige kocken". När jag satt på föreläsningen kom jag på att jag inte har läst hans andra bok - "Äkta vara", så nu har jag det att se framemot. Mats-Eric var oväntat humoristisk och en bra talare så de två timmarna gick snabbt.

Vi fick tips på två intressanta sajter, aktavara.org som jag redan haft länge som länk här, och så en blogg som jag egentligen inte borde tipsa om eftersom den handlar om bröd... Men eftersom det finns folk som äter bröd och jag tycker att man då kan äta bröd utan tillsatsämnen, t.ex. hembakat surdegsbröd, så då behöver man en sån här blogg - Pain de Martin. Om inte annat så kan man se på de vackra bilderna, för hembakt bröd är ju faktiskt vackert!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är lite besviken över att jag inte hade möjlighet att vara på den föreläsninge, hade varit så intressant! Ska också ta tag i hans nya bok snart.

Marie sa...

Jag var också där. Tiden gick så fort, de var så intressant. Men så e han ju en proffsig föreläsare också. Jag tycker bara att han kunde ha lyft fram vilka slags produkter han tycker är bra mat, och inte bara hänvisa till sina böcker. Det blev ganska mycket exempel på vad man inte ska äta och inte alls vad man ska äta. Även om vi LCHF-are vet vad som är bra mat skulle det ha varit kul att få det bekräftat även från herr Nilsson!

Fisken Svea sa...

Träningslyckan: Jag har ju också den boken att se fram emot! Har du sett "Landet Brunsås"? Där är han också med och mycket av det han berättat där tog han upp nu också.

Marie: Det är sant, han berättade nu ur journalistens synvinkel och hade egentligen inga svar på publikens frågor. Kanske vi borde begära en annan föreläsare till nästa termin... En som kunde fungera mer som en kostrådgivare... Men vem?