Leta i den här bloggen

lördag 17 oktober 2009

Tuggmat igen


Det var så skönt att få tugga idag när tänderna var i skick igen på eftermiddagen! Härligt! Jag var faktiskt lite trött på broccolisoppa och äggsmör... Det mättade inte så bra när jag dessutom inte hade matlust. Men ikväll var jag på G igen! Jag hade ingen aning om vad jag skulle laga som middag, men jag började med att steka lite köttfärs, kryddade med lite svartpeppar och grönsaksbuljong (jo, utan E621). Köttet bredde jag ut på ett ugnsfast fat. Så vispade jag ihop 2 ägg och ca. ½ dl grädde, kryddade med lite paprikapulver, salt och peppar, hällde blandningen på köttet och rev ost över och så skjuts in i ugnen. Det var hur gott som helst!

Imorgon kommer mina LCHF-vänner hit på en trerättersmiddag. Jag kan ju inte berätta nu vad jag tänker bjuda på, men sen ska ni få en fullständig rapport, med bilder och recept!

Inga kommentarer: