Leta i den här bloggen

fredag 1 juni 2012

Missade



Det går inte alltid som man planerar. Jag och min kollega hann inte till revbensspjällen i tid så vi tog oss en "dagens lunch" på ett annat ställe. Det kunde inte ha varit bättre "dagens" - helstekt grisfilé och pepparsås. Sen var det valfritt vad man ville ha med - klyftpotatis, pommes frites, potatismos eller stekta grönsaker! Det var inget svårt val! Det var så underbart goda grönsaker, zucchini, paprika och rödlök, som var precis lagom frästa så de var krispiga ännu. Grisfilén var så mör att den föll sönder när man skulle ta av den och pepparsåsen (som visserligen innehöll mjöl men ändå var god) hade sting och var fantastiskt god. Det var en utsökt lunch som fick full poäng! Jag tror inte revbensspjällen hade fått lika många poäng. Tyvärr har jag ingen bild av maten, men jag minns den...

Bilden: Jag tycker så otroligt mycket om maskrosor! De lyser upp naturen så man blir alldeles glad! Vår gräsmatta är full av maskrosor och varje gång jag ser ett fält med maskrosor vill jag fota!

Inga kommentarer: