Leta i den här bloggen

måndag 19 mars 2018

Cheesecke

Jag fyllde år och bestämde att jag inte skulle fira eftersom jag inte hade tid. Men en son fyller år samma dag, han är min 26-årspresent, och honom ska man ju fira! Jag valde att slänga ihop en cheesecake som ju kunde tillredas flera dagar på förhand, och det visade sig vara en fullträff! Jag googlade och hittade "LCHF Snickers Cheesecake" på lchfgourmet.se, men originalreceptet finns på Jills mat som "Frozen Chocolate Peanutbutter Cheesecake". Jag följde receptet helt ända tills jag kom till chokladen som skulle vara en dekoration.... Jag fick den så tjock att jag knappt fick den ur skålen, men jag spädde på med grädde tills det gick smidigt att röra, då kladdade jag ut den på kaka, tog skeden och drog runt några varv så chokladen blev lite insänkt i kakan och så på med jordnötter! Perfekt!!! Kakan blev verkligen godkänd!!

Jag fattar inte att jag inte har fotat tillredningen, men det är den cheesecaken nere till höger som är LCHF. Den lilla till vänster är en vegan-cheesecake, den ovanför är en socker-cheesecake som sockerätarna tyckte var riktigt riktigt god, och då vet de inte att det är häften mindre socker i den än det skulle vara! Man kan ju faktiskt inte ha 2 dl socker i en pajform!!! Hemska saker!!! Det blev knappt en deciliter, och det tyckte jag var alldeles för mycket, men de väljer ju själva vad de vill äta och jag är ingen taliban... Alla var nöjda! :)


Inga kommentarer: